Alles wordt maar opgeblazen. De ene hype volgt de andere op. De mannen van ons comité zijn die hijgerige berichtgeving zo langzamerhand een beetje beu.
Geeft u een voorbeeld
Neem het zogenaamde vrouwenoverschot. Er zouden duizenden hoogopgeleide, jonge en aantrekkelijke dames op zoek zijn naar een man. Gelezen?
Gelezen. En?
Dat is mooi nieuws zou je zeggen. Dus je trekt je nieuwe boots aan en gaat de stad in.
En dan?
Nou, loop jij eens op een willekeurige zaterdagmiddag café Timmer in, hier in de Hoofdstraat. Geen hoogopgeleide stoot te zien. Ja, troelen van mijn leeftijd.
Niet hoog opgeleid?
Van dat uitgebluste spul, gepofte aardappels met het haar lekker makkelijk. Het is één grote Libelle-dag.
Goed, duidelijk. Nog meer mediahypes?
Zo’n Corrie Kerkstra van de wolwinkel met d’r designmontuur. Of Greta de Boer die alleen maar over de kinderen kan lullen.
Ja, nog andere mediahypes?
Betty Veenstra die getrouwd was met Japie Kolenbrander, die begint me na drie wijntjes toch een partij horny over dat multifocale leesbrilletje te loeren.
Ja, maar eh…
Don’t believe the hype weet je. Er is geen enkele kans dat je als middelbaar opgeleide man nog een jong en slim wijf tegenkomt. Hier in Groot-Ammers in elk geval niet.
U bent dus een one-issue comité
Man, anders had ik nog gewoon bij m’n vrouw gezeten.